Day 5 – National Poetry Month : Mak

Dalam senyap diam pandang mak
Dalam sungguh senyum lebarnya mak
Dalam sepetnya kedua mata mak
Dalam tetimbul urat di tangan mak

Dalam “mak-ada-kat-roqwok-laa-ni-teman-ayah-‘shoping’-Ejah-sihat-ka?”
Dalam “sembahyang-jangan-tinggai-tau”
Dalam “duit-pekin-pekin-sikit-naa-mak-ayah-tak-dak-duit-nak-hantaq-ke-Ejah-kalau-tak-cukup”
Dalam “mak-tak-pi-rumah-atok-lagi-video-minggu-lepaih-dah-tengok-dah-lah-adik(Zafri)-tunjuk-pendek-ja-naa-seminit-lebih-ja-kan”
Dalam “ubat-malam-tak-makan-lagi-tapi-siang-punya-dah-makan-dah”
Dalam “sejak-Ejah-duduk-Shah-Alam-ni-lama-dah-mak-tak-pi-kedai-buku”

Dalam masak lemak cili api mak
Dalam teh ok kurang nipis kurang manis mak
Dalam doa-doa panjang mak
Dalam sujud-sujud lama mak

Ada sayang dan cinta dan sayang dan cinta dan sayang dan cinta lagi

‪#‎Day5‬  ‪#‎1hari1puisi‬ ‪#‎April‬ ‪#‎NationalPoetryMonth‬‪#‎30dayspoetrychallenge‬

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s