Day 7 Poetry Challenge : Kaktus

Day 7- Take a walk until you find a tree you identify with, then write a poem using the tree as a metaphor for yourself or your life.

Sebenarnya, ada sepasu kecil pokok kaktus di atas meja belajar saya. Tidak perlu berjalan jauh rasanya. Bismillah.

Jejarum mencacak

Aku tutup jalan untuk kau dekat

Biar kau tak kenal

Biar kau tak tahu

Aku bisa di gurun

Tanpa hujan, air atau kau

Aku rela sendiri

Sungguh, kaktus dan aku

Ada iras sakti

Advertisements

6 thoughts on “Day 7 Poetry Challenge : Kaktus

  1. Aku fikir aku bisa lewati hidup di dunia SENDIRIAN~
    *tapi aku ragu kenapa masih saja selalu aku mencari erti TEMAN~

    • Mungkin kerana luka toreh yang diukir seorang TEMAN, buat aku risau dan pilih untuk SENDIRI…

      Mungkin akan tiba masa aku lelah SENDIRIAN, pastas ku butuhkan TEMAN yang bukan tega meneman, malah seiring berjalan.

      Ps. Nasz ada blog? Nak baca.. hehe..

      • TEMAN selalu hadir macam air, tapi terusi mengalir pergi macam air….
        jadi aku pilih SENDIRI, jadi macam enau dalam belukar. MEKAR-SENDIRI~

        Ps. takdak… dulu nak buat tapi tak reti lah~

      • MEKAR itu pasti, insyaAllah, selagi nasfas masih percuma.

        Ps. Buat lah satu, blogspot ke, wordpress ke, janji ada tempat tulis yg boleh tunjukkan bakat dekat dunia. Kalau mula awal, traning menulis tu pun mula awal juga.. Makin diasah belakang parang, tajam juga nanti. =D

      • MEKAR dari segi jasmani belum tentu…. dari segi rohani in sha allah~

        Ps: saya tak reti nak buat… haha… buta it… klau dgn buku pandailah…. eh lupa nak cakap, SELAMAT BERPUASA =]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s